Saturday, March 14, 2009

Osama Bin Laden

Pemuda yang kurus kering ini merupakan seorang anak jutawan. Kalau dah anak jutawan namanya., tok sah cakap lah,nak apa semua boleh dapat. Namun begitu, kasihnya kepada Islam, 

dia sanggup meninggalkan kemewahan didepan matanya lalu pergi menghambakan dirinya secara total dengan menjadi seorang Mujahiddin.

Menggikut cerita, bapanya adalah seorang yang warak dan mempunyai seramai 25 orang anak. Dia pernah berdoa kepada Allah agar ada diantara anaknya itu dapat menjadi seorang pejuang Islam bagi membebaskan Masjidil Aqsa. Katanya.., kalau boleh, tractor2 Yahudi yang ada di Palestine itu ditukar kepada kereta2 kebal bagi membebaskan Masjidil Aqsa. Agaknya.., Allah telah memperkenankan doanya itu lalu lahirlah pejuang Islam yang kopi 'O' (tulen) yang bernama Osama.

Mengikut ulama, Nabi s.a.w. ada menyebut:

"setiap pusingan seratus tahun, akan lahir seorang mujahid yang memperjuangkan Islam" atau dalam erti kata lain menggegarkan dunia orang kafir. Setakat yang kita tahu atau pernah dengar ialah, Salahuddin Al Ayubi, Muhammad Al Fateh dari Turki, As-syahid Syed Qtub dari Mesir (kurun ke19) dan mungkinkah Osama bin Laden bagi kurun ke 20. Kalau kita tengok pada perjuangannya memang tiada siapa boleh challenge.


Hebat., sungguh hebat. Elok2 duduk dalam mahligai, dia boleh switch duduk dalam gua. Kalau setakat Batu Cave tu tak ada benda, najis kelawar banyak le. Lepas tu nak naik pun dah ada tangga. Tidak seperti Osama., terpaksa panjat gunung. Dan berpindah randah pulak tu, takut dikesan. Sepatutnya kita yang menggaku sebagai seorang Islam nie patut ada rasa seronok hendak berjumpa dengan dia (Osama) atau sekurang2nya rasa seronok dapat melihat dengan mata kepala sendiri suatu "figure"pejuang Islam yang hebat dizaman kita.

Bukan macam setengah orang tu..,boleh labelkan dia sebagai "pengganas". Kehebatannya terserlah setelah Bill Klentong (Clinton) pun gentar akan pengaruhnya. Sehingga Bill Clinton terpaksa isytihar, " siapa boleh bawa kepala Osama bin Laden kepadanya dia akan diberi US5 juta". Osama ketika ditanyai pemberita tentang apa komennya dengan reaksi Clinton itu, selamba je dia jawab, "kalau siapa boleh bawa kepala Bill Clinton kepadanya dia akan menghadiahkan seekor anjing kurap".

Lalu ditanyain lagi oleh pemberita kenapa lagu tu..?, Osama pun jawab, "Aku nie seorang muslim yang berusaha beriman kepada Allah. ". Itupun dah kira mahal dah letak nilai kepala Clinton dengan anjing kurap, kalau nak ikutkan tak ada harga langsung. Senyap pemberita.. Agaknya itu yang Clinton sampai nie dok benggang lagi kot. Kalau tak, takan dia increase lagi hadiah itu kepada US25 juta.

Umumnya, orang kafir semuanya memang takut dengan pengaruhnya. Sehinggakan tragedi 11 September World Trade Centre yang hancur sekelip mata itu sengaja dikaitkan dengan Osama. Bagi kita sebagai orang Islam, kita kena yakin penggakuan Osama yang dia tak ada kena menggena dengan peristiwa itu. Sebabnya dia adalah orang yang ADIL disisi agama Islam. Kalau ada pun orang Islam yang melakukan perkara yang tragis itu, perbuatannya

MUNGKIN

adalah sekadar bencinya pada Amerika yang senantiasa membuli orang Islam. Bukan sebab Osama.., Yang hairannya ada juga kutu dari kalangan orang Islam yang boleh mempercayai ianya ada kaitan dengan Osama lalu isytihar memberi sokongan tak berbelah bagi pada ketua pengganas Amerika laknatullah tu.

Kita sebagai orang Islam tak sepatutnya bertindak seperti itu atau langsung tak mahu tahu seperti reaksi seorang penyanyi pujaan Malaysia yang berjaya membawa watak orang gila dalam filem terbarunya itu, apabila ditanya tentang pandangannya tentang peristiwa Bosnia Hazergovina dulu, dia selambe je cakap, "kita tak usah campur, itu diaorang punya masalah".

Rasa nak terajang punggungnya dibuatnya. Sekurang2nya tadah tangan dan berdoalah, kalau itu yang kita mampu buat.

Kalau kita sokong apa yang dilakukan oleh Amerika, takut nanti kita nie tanpa disedari termasuk dalam golongan Munafiq. Nak jadi munafiq nie bukan payah isi2 borang. Dengan iktikad dan perbuatan aje dah cukup. 


Orang munafiq nie memang orang Islam, dengan sembahyangnya cukup, tahajudnya tak tinggal, haji umrahnya berkali-kali buat, kadang2 cara dia beribadat kalah kita. Tapi apa gunanya kalau dah jadi munafiq. 
Orang munafiq nie kalau mengikut tafsir, dia bersengkongkol dengan orang kafir menjatuhkan Islam. Hinanya orang munafiq ini sehinggakan ada special neraka baginya iaitu di Aspal Minan Narr (dasar api neraka).

Syaitan dan Iblis pun ditingkat atas lagi. Mudah2an kita dan keluarga kita terpelihara dari menjadi orang munafiq ini

Berbalik kepada kes Osama tadi., kalau kita tengok CNN, hampir setiap pemberitanya dari yang perempuan ke lelakinya, dari yang muda ke yang tuanya, dari John Makan Tayarnya (John Mc entire) hingga Christiananya.,semuanya jelas menghentam ISLAAAMMM... Engkau orang tak terasa benggang ke..? 

Osama dan Taliban yang Islam serta lemah itu senang2 je diaorang (kafir) kata mereka sebenarnya pengganas.

See the face dulu laa brother., antara Osama dengan Bush siapa berani kata muka Bush tak macam pengganas. Cuba tengok cara dia bercakap., dengan muka sombongnya dan angkuhnya, berbeza dengan Osama, setiap yang diungkapkan terselit dengan perkataan lillalahi atau wallahi - kerana Allah atau dengan nama Allah.

Dan apa yang diaorang nak serang sangat Afghanistan tu.. Dimana logiknya nak menghapuskan training camp Al Qaeda. Sedangkan dalam video yang ditayangkan aktiviti trainingnya pun bukan hebat sangat. Tak payah bom2 lah. tiup dek angin pun boleh tumbang. Semua struktur training basenya tak ada alat yang canggih2. Kalau ikut bahasa kita. training ala kampung le. Dan kalau musnah pun Al Qaeda training camp sekali pun, Taliban tak rasa rugi.

Silap hari bulan Taliban rasa lagi best training dalam keadaan yang lopak sana lopak sini (bekas kena bom), lagi adventure. Tak payah nak korek2 lagi. Kalau orang Islam tak nampak lagi., tak tahulah. Dan bumi Afghanistan ini., tak kiralah siapa yang memerintah, baik Taliban ke, Talipun ke atau Northern Alliance ke.., yang penting mereka itu memerintah dengan mendaulatkan Islam. Islam memang sudah tertegak dibumi Afghanistan dan sebab itu Amerika nak sangat hentam Afghanistan.

Dengan pengalaman 20 tahun berperang, ianya merupakan fizikal training yang Allah Taala aturkan. Setakat nak mati syahid tu pada diaorang macam kita berebut2 nak ambil borang rumah murah je, iyalah., orang yang dah yakin dengan

janji Allah - Allah beli mereka dengan syurga jika mati berjihad dijalan Allah. Dan mati syahid nie mengikut ulama sungguh nikmat. Tak tahulah bagaimana rasanya. Cuma yang jelas.., darahnya sebelum mencecah ketanah Allah Ta'ala dah sambut.

Dalam tafsir surah Yaasin ada diceritakan seorang pemuda dari satu kampung telah menemui syahidnya bagi mempertahankan tiga orang Nabi (zaman diantara Nabi Isa dan Nabi Muhammad). Dah masuk dalam kuburnya pun dia tetap berceramah dengan orang2 yang lalu di kuburnya, "matilah syahid" lebih kurang macam itulah, lalu Allah memberitahu kepadanya, Qie ladhkhunil jannah (masuklah kamu kedalam syurga).

Kira fenomena berani mati syahid ini memang bertepatan dengan inspirasi pejuang Islam yang tulen iaitu "Mati Syahid Adalah Cita-Cita Ku" , tuu sebabnya jangan kita perleceh mujahidin2 nie. Ada seorang ulama dari Pakistan dulu.., Syeikh Azmir.., 80 tahun dahulu dia telah mengarang suatu kitab. Dalam kitabnya dia ada menyebut lebih kurang, "Apabila jantung2 Islam, Hati2 Islam sudah tidak berfungsi lagi.., tinggal nadi2nya saja lagi, dan nadi2 itu ketahuilah, adalah bumi Afghanistan."

Hebat ulama dulu2, dia ada firasat, bukan main telek2 macam Monafendy. Nabi pun ada sebut, kalau tak salah, "takutilah firasat orang2 mukmin"(yang warak dan yang beriman lah). Dan ternyata bumi Afghanistan nie adalah bumi yang subur dengan para ulama2 dan para syahidin. Dulu sebelum Russia masuk dan dikalahkan, Britain dah kena "buboh"

Dulu.

Dia hantar 13,000 tenteranya ke Afghanistan dalam operasi menawannya. Orang Afghan bunuh 12,999 tenteranya dan tinggalkan yang seorang lagi yang kebetulan seorang doktor - suruh bagi massage kat ketuanya di India, don't play-play ha.!!!.

Dan sekarang nie, kita tengok orang yang kedua paling phobia dengan nama Taliban nie ialah Tony Blair. Beria-ria nak perang dan siap bagi warning lagi kat Taliban. Suruh dia belajar balik le.., sejarah tentang tenteranya dulu. Jangan main ikut sedap mulut je. Takut kot., pasal dia pun boleh dikatakan pembuli nombor satu orang Islam selepas Amerika.

Mudah2an kita semua orang Islam bersatu hati dalam membela umat Islam Afghanistan. Siapa lagi yang nak kita harapkan - United Nation tu tak boleh harap langsung. Jenis "Kepala Hangok betul. Tapi kesimpulannya disini kalau kita tengok senario perang di Afghanistan tu jelas peperangan diantara Islam dan Kafir.

Nak percaya ke tak nak percaya ke itu terserah pada diri masing2. Yang jelas sekarang nie.., dunia dah akhir zaman. Pertembungan Islam dan Kafirun tetap akan berlaku. Kalau tak kenapa Allah Ta'ala nak turunkan Imam Mahadi dan Nabi Isa. Selagi tak turun kedua2 orang ini, selagi itulah tak Qiamat. Sebagai memperkuatkan hujjah ini, ulama Islam dulu2, telah membuat calendar Islam.

Dan calendar Islam itu dia cuma buat setakat kurun 15 sahaja. Apabila ditanya kenapa begitu.? Dia kata., selepas kurun 15, dunia dah tak ada. Dan sekarang nie pun kita diambang kurun 15 (1430H). Kalau ikut calculation cuma tinggal 70 tahun sahaja lagi.

--Wallahualam--

No comments:

Post a Comment